danci blogja

Naptár

szeptember 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30

Linkblog

Legutóbbi kommentek

Boci boci tarka...:D:D

2008.08.21. 23:24 Dancika

Mai este is jó volt, ezt le kell szögeznem mindenekelőtt;) De a legjobb az volt, ami Monte Cristóban történt. Kulcsár Peti elővett egy újságcikket, ami a Boci boci tarkának a verselemzéséről szólt...XD Mondjátok meg, kinek van ennyi ideje?:D Nem emlékszem az egészre, de azért pár dolgot leírok. 

                                          Boci boci tarka verselemzés

Boci boci tarka,
Se füle se farka,
Oda megyünk lakni,
Ahol tejet kapni.

A mű 2 részre osztható. Az egyik áll az első és második sorból, a másik pedig a harmadik és negyedik sorból. Rögtön az első sor arra utál, hogy 2 bociról van szó. Az egyik feltételezhetően maga a költő, a másik pedig a szerelme. Így első megvilágításra szerelmes versnek tűnhet, de azért várjuk ki a végét. A Se füle se farka sorból arra következtetünk, hogy ez a vers az élet nagy kérdéseit is firtatja. Még hozzá arra mutat rá, hogy az életet mindenki átéli, de se eleje, se vége, szóval nincs túl sok értelme. Így már nem is tűnik anniyra szerelmes versnek ugye? Aztán ott van a második rész első sora: Oda megyünk lakni. Ebből mi más juthatna az eszünkbe, mint az, hogy oda megyünk, ahová csak akarunk, és azt csinálunk, amit csak akarunk. No de ott ez a bűvös 4. sor! Ami meg is mondja azt, hogy a végén mégis merre visz az utunk. És ez nem más, mint a halál... Na szóval ezért mondtam, hogy nem is annyira romantikus. Most ne gondolja senki azt, hogy én ilyen sorozatgyilkos féle vagyok, aki így a halállal foglalkozik...:D De most olvassa mindenki végig mégegyszer ezt a négy sort, és gondoljon rá úgy, mint ahogy én itt leírtam. Már nem is olyan gyerekes...vagy igen? Meglehet:D A lényeg az, hogy nem én találtam ki, szóval nem én vagyok ennyire elvont. Az már más kérdés, hogy megjegyeztem, és leírtam...:D

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://dancika.blog.hu/api/trackback/id/tr29626907

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása