danci blogja

Naptár

szeptember 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30

Linkblog

Legutóbbi kommentek

A nyelvújítás lassan divat lesz?

2010.06.25. 01:00 Dancika

Nagyon érdekes jelenségre figyeltem fel a mai este folyamán. Szokásomhoz híven rendkívül magasröptű msn beszélgetést folytattam egykori iskolatársammal, Annával. Valamilyen úton-módon szóba került, hogy bizony jelen van a nyelvújítás a mindennapjainkban. Lásd: kajak, raj, mit tolsz?, és egyéb rendkívül érdekes, ám ismeretlen eredetű szó/szóösszetétel. Akárhogyis próbáltunk rájönni, hogy ez mégis hogy van, nem tudtunk. Abban mind a ketten egyetértettünk, hogy az nem lehet az ok, hogy nincs elég szavunk, hiszen a magyar nyelv egy rendkívül szép, és gazdag nyelv. Ám akik használják.. na az már más téma. A magyarok egy része feltehetőleg úgy gondolta, hogy "Kazinczyék elmehetnek a pi***ba, majd mi újítunk! Neológusok? Kik azok? Majd mi, a tesóval itt megoldjuk a dolgokat!" Természetesen ez mint csak feltevés, és egyáltálán nem biztos, hogy így van, ám mind én, mind pedig az Anna úgy gonduljuk, hogy ez az eelmélet megállja a helyét. Viszont ha a másik oldalt nézem, azért van logika benne. Hiszen a nyelvújításra mindig szükség van. Mégis milyen lenne az, ha úgy bezsélnénk mint évtizedekkel ezelőtt? Odamész a lányhoz a szórakozóhelyen, és "Ne haragudjon kisasszony, felkérhetném Önt, a következő denszre." Ezek fényében már kezdem is lassan érteni a dolgot. De az eredet még mindig homály. Viszont itt van a másik véglet. Ahol tudom az eredetet, de nem értem h miért használjuk. A MORE! Van egy tag, aki éjjel-nappal zebracsíkos cuccokba "tolja", semmilyen végzettsége, semmi érdemlegeset nem tett le asz asztalra, de amit kimond a tv-ben, azt egy egész ország használja:D Azért ezek a dolgok bár elég viccesen jönnek le, de valahol mégiscak kurva gáz:D
Zárásként még annyit, hogy ha valaki használja is ezeket a szavakat, nem akarom megbántani, hisz néha az én is szoktam. Erre most csak úgy felfigyeltem, és gondoltam leírom. Na meg persze ha eszetekbe jutnának ilyen "új" szavak, akkor írjatok :)

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://dancika.blog.hu/api/trackback/id/tr372108179

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

"dancilover' 2010.06.25. 01:23:11

fugáználak, csempéznélek

Dancika 2010.06.25. 01:24:01

@"dancilover': ez a név para:D én csak viccből mondtam:D
de ez a 2 szó viszont adja :DD

"dancilover' 2010.06.25. 01:25:42

növelni kell még a kicsi egodat :)
süti beállítások módosítása